Friday, October 1

jangan suruh orang beli produk anda

salam semua,

sudah lama saya tak update apa apa di blog ni..
hari ini saya ingin berkongsikan satu tips yang berguna kepada korang semua bagaimana jika anda
ingin mempromosikan apa saja produk atau perniagaan anda dengan mudah dan berkesan..

pada bulan lepas (ramadhan) saya ada membaca satu ebook dari sahabat online saya (Rahman Basri), dalam ebook ( splitaffiliate )itu ada menerangkan beberapa teknik yang berkesan untuk mendapatkan jualan yang mudah dan berkesan..

dan yang paling menariknya kebanyakan teknik yang di ajar banyak menggunakan medium yang PERCUMA iaitu Facebook.. saya percaya korang yang membaca ni mesti mempunyai akaun Facebook kan.. (budak umur 12 tahun pun ada)..

antara teknik yang ditunjukkan semuanya memang beliau sendiri gunakan berdasarkan pengalaman sebenar dan betul2 terbukti.. salah satunya dengan hanya meng"update" status anda di Facebook pun dah boleh menghasilkan jualan.. tapi bukan dengan cara terang2an tapi dengan cara senyap2.. haha

mesti korang pelikkan, macam mana la plak ni..? kebiasaan orang hanya tahu "menyuruh" prospek membeli produk mereka saja secara terus dan sesuka hati je spam di wall friend meraka dan kadang2 di wall sendiri pun mereka spam juga.. tanpa memikirkan perasaan orang lain..

tapi dengan teknik Rahman Basri ni kita jangan suruh mereka membeli produk kita, tapi hanya menceritakan kelebihan dan kehebatan produk yang ingin kita promosikan..dan tanpa disedari mesti ada orang yang berminat untuk mendapatkannya..

teknik kedua pula menggunakan note yang ada di Facebook juga.. anda hanya perlu tulis satu note ringkas dan "ajak" kawan2 anada untuk membacanya..

erm sorry saya tak boleh nk terangkan lebih2.. nanti tuan ebook tu marah saya pula nanti.. hehe

jika korang nk baca ebook tu boleh tengok kat sini <<-- p.s: ebook ini dulu dijual pada harga RM20 tapi telah dinaikkan atas permintaan ramai.. tapi sekarang ni ada promosi dari Rahman x caya tgk cepat

Tags: , , , ,

2 Responses to “jangan suruh orang beli produk anda”

meezwan said...
3 February 2011 at 07:38

bagus..bagus..dah dapat idea macam mana..hehe


BroSKL said...
16 February 2011 at 13:37

bro Meezwan pun dah pro saya rasa.. hehe


Post a Comment

lepas baca tuh.. komen2 la skit ek.. untuk memperbaiki hasil penulisan saya dalam blog ni.. k trimas

Recent Posts

opt in form sini

Subscribe

Donec sed odio dui. Duis mollis, est non commodo luctus, nisi erat porttitor ligula, eget lacinia odio. Duis mollis

© 2013 Aku Ada Sesuatu. All rights reserved.
Designed by SpicyTricks