Friday, May 29

Apa Itu Ebook ??



HAri ni aku nk berkongsi dengan korang semua pasal Ebook. Aku yakin mesti ada lagi diantara korang sume x tau lagi atau x pernah dengar pun pasal ebook ni..

Apa ebook ni..? Best ke..? Boleh makan ke..? hehe mmg x logik ebook bole makan pulak..

ok, secara teknikal dari segi bahasa ebook ini bermaksud buku elektronik e-book adalah singkatan kepada electronic book..

Apa yang ada dengan ebook ni, sama sahaja dengan buku-buku biasa yang ada kat kedai2 tu..cuma ia dibuat dlm bentuk digital bole dilihat tapi tidak boleh dipegang, pergh mcm soklan teka teki la plak ek..hehe ok ebook ni adalah sebagai medium penyanmpaian seseorang kepada semua org biasanya ebook menngandungi sumber-sumber informasi terkini, idea-idea yg ingn dikongsi kan..


teknik teknik, pengalaman, panduan dan tips yang telah di"reseach"kan bagi memudahkan orang ramai mencari maklumat untuk sesuatu topik(niche).. sekarang ni telah menjadi trend para IM(ushawan internet) berlumba-lumba ingin membuat ebook mereka sendiri.. ianya bertujuan untuk dijual atau pun diberi percuma.

Apa kelebihannya membeli ebook2 ini..?
dengan membeli ebook yang telah dibuat dari IM ini anda sudah boleh menjimatkan masa anda berjam-jam di depan komputer hanya untuk mencari sesuatu idea atau maklumat tentang sesuatu prkara, contohnya anda ingin belajar memasak contohnye, anda tidak perlu lg mencari resepi dari pelbagai laman web jika anda sudah terjumpa satu ebook yg menawarkan anda 101 panduan memasak..

So tebukti ebook ini dapat menjimatkan masa anda..

Macam mana nk beli ebook..?
Kebiasaannya penjual ebook akan menyediakan satu website yg di panggil web jualan iaitu website satu muka yang hanya menerangkan isi kandunagn(secara ringkas) ebook yg hndak dijual. kelabiahan dan juga terdapat borang tempahan disitu...

Nak bayar camne..?
dalam bisnes online ni.. semua penjual menggunakan online banking iaitu pembayaran melalui talian, anda tidak perlu lagi beratur panjang2 di kauter bank dan dapat siap dengan cepat..

bagaimana ebook dihantar..?
Separti yang telah saya maklumkan diatas tadi, Ebook ini adalah produk digital jadi setelah anda membuat pembayaran, ebook yg ditempah itu akan di hantar kepada anda melalui email..
penjual akn memberikan anda link url untuk anda mendownload sendiri ebook itu.. setelah itu anda boleh lah baca ebook td dgn menggunalkan perisian Adobe PDF kerana ebook slalunya dalm format PDF...

P/s: Saya rasa disini sahaja penerangan saya tentang ebook jika ada kemusykilan bole komen kt bwh ni..
p/s: untuk penerangan lebih tentang ebook dan tip2 menbeli ebook anda bole

klik n ----->>

Tags: , , , , ,

0 Responses to “Apa Itu Ebook ??”

Post a Comment

lepas baca tuh.. komen2 la skit ek.. untuk memperbaiki hasil penulisan saya dalam blog ni.. k trimas

Recent Posts

opt in form sini

Subscribe

Donec sed odio dui. Duis mollis, est non commodo luctus, nisi erat porttitor ligula, eget lacinia odio. Duis mollis

© 2013 Aku Ada Sesuatu. All rights reserved.
Designed by SpicyTricks