Monday, April 27

Automasikan Aktiviti Blogging Anda

Istilah “Blogging secara auto pilot” adalah sesuatu yang tidak biasa bagi anda sekiranya anda seorang newbie. Blogging secara auto pilot bermaksud mempunyai blog yang update atau membina post baru di blog anda secara automatik mengikut masa dan tarikh yang anda tetapkan. Blog seperti ini akan terus update secara automatik tanpa anda perlu menguruskan blog tersebut.
Blog auto pilot kebiasaanya dibina dengan menggunakan platform wordpress. Ini kerana blog yang berasaskan wordpress adalah lebih ringan dan stabil untuk dijadikan blog auto pilot. Selain itu blog auto pilot berasaskan wordpress adalah lebih mudah kerana hanya perlu upload plugin auto pilot dan dengan hanya 3 klik, sebuah blog yang asalnya perlu update secara manual akan menjadi automatik 100%! Mudah bukan?
Selain itu, ada juga usahawan internet yang menjual tools untuk membina blog auto pilot. Tools untuk membina blog auto pilot kebiasanya berasaskan code php atau HTML. Sebagai contoh, tools “Blogging Ninja” yang berfungsi untuk membina beratus blog auto pilot tetapi dengan syarat anda perlu upload terlebih dahulu file-file ke server anda sebelum dapat membina blog auto pilot. Tools seperti ini tidak menggunakan platform seperti wordpress tetapi menggunakan platform sendiri dan proses set up blog auto pilot adalah lebih sukar dan mengambil masa kerana anda perlu upload terlebih dahulu file kemudian membina mysql database kemudian setting beberapa perkara sebelum dapat membina blog autopilot. Proses ini jauh lebih sukar dan blog yang terhasil kebiasaanya tidak professional dan saya kategorikan sebagai blog sampah kerana theme yang tersangat simple dan tiada gambar-gambar menarik kerana pemilik ingin menjimat bandwith mereka. Kebiasaanya tools seperti blogging ninja digunakan untuk mencipta ratusan blog.
Kebanyakan blogger mempunyai banyak “Blog auto pilot” yang bekerja untuk mereka 24 jam sehari dan kebiasaanya blog auto pilot dibina untuk menjana income daripada google adsense, link worth, adbrite , text link ads dan contera. Jadi tidak mustahil seorang usahawan internet mampu menguruskan puluhan blog seorang diri tanpa bantuan sesiapa. dapatkan caranya disini PERCUMA

Tags: , , ,

0 Responses to “Automasikan Aktiviti Blogging Anda”

Post a Comment

lepas baca tuh.. komen2 la skit ek.. untuk memperbaiki hasil penulisan saya dalam blog ni.. k trimas

Recent Posts

opt in form sini

Subscribe

Donec sed odio dui. Duis mollis, est non commodo luctus, nisi erat porttitor ligula, eget lacinia odio. Duis mollis

© 2013 Aku Ada Sesuatu. All rights reserved.
Designed by SpicyTricks